Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/638
Назва: Innovative tendencies of human capital assets development in the higher education system
Інші назви: Інноваційні напрями розвитку людського капіталу в системі вищої освіти
Автори: Bondarchuk, Natalia
Бондарчук, Наталія Володимирівна
Vasilieva, Lesia
Васільєва, Леся Миколаївна
Ключові слова: human capital assets
людський капітал
higher education
вища освіта
formation of innovative capital assets
формування інноваційного капіталу
innovative tendencies of development
інноваційні напрями розвитку
Дата публікації: 2018
Бібліографічний опис: Bondarchuk, N.V. Vasilieva, L (2018 ) “Innovative tendencies of human capital assets development in the higher education system”. Scientific letters of academic society of Michal Baludansky. – Vol. 6. № 2А, pp. 39-43. – Режим доступу : http://dspace.dsau.dp.ua/jspui/handle/123456789/638
Короткий огляд (реферат): The importance of formation and development of the human capital assets in modern economy of knowledge is analyzed in the article. It is recommended to understand the margin of professional and social scope of duties (knowledge, skills, know-hows) as the human capital assets, accumulated during the social and economic activities, professional experience, creative and intellectual abilities, performance and personal development motivations, mobility, resilience, psychological and physical health, moral values, favoring the economic activity, increase in labor productivity, leading to the income increase of both a person and the society, a part of which he is. It is specified, that the major features of the human capital assets are the ability to produce and increase income; accumulation and necessity of the continuous investments; physical deterioration and obsolescence; dependence on the ways of motivation and stipulation; high risks; time remoteness of return on investment; dependence of the return on the investment process intensity and on the length of life of the human capital assets holder and his employable period etc. Many formal and informal social institutions affect the process of the human capital assets formation, in particular: the system of compulsory school and professional education, additional study within the lifelong education concept, family, society, and state. The use of intellectual working becomes more urgent along with the introduction of new technologies, operation of automatic equipment. In view of this, the requirements for the educational system, which in turn affects the formation of the breakthrough human capital assets, change. It is recommended to understand, as the qualitative human capital assets, such human capital assets, defined by not only high intellectual and creative abilities, the presence of the required by economy professional competence, high mobility level, resilience, but also invested with important for innovative economy features, such as: entrepreneurial spirit and proactive attitude, responsible attitude to work and personal labor, independence, tenacity, aiming for something new creation and the readiness to be an innovator, the ability and readiness to work in sphere of hi tech knowledge, science and innovations. It is proved, that the human capital assets formation should come through the following steps: the potential capacity definition and primary development of the human capital assets; formation of the qualitative human capital assets, meeting the requirements of modern economy; usage of human capital assets and its further development according to the modern educational concept. The major innovative tendencies of human capital assets development in the higher education system were studied. В статті досліджено важливість формування та розвитку людського капіталу в сучасній економіці знань. Запропоновано під людським капіталом розуміти запас професійних і соціальних компетенцій (знань, навичок, умінь), який накопичений в ході соціальної та економічної діяльності, професійного досвіду, творчих і розумових здатностей, мотивації до праці й саморозвитку, мобільності, адаптивних здатностей, психічного і фізичного здоров’я, моральних цінностей, які сприяють економічній активності, підвищенню продуктивності праці, ведуть до збільшення доходів, як самого індивіда, так і суспільства, частиною якого він є. Встановлено, що основними властивостями людського капіталу є: здатність виробляти та збільшувати доходи; нагромадження та необхідність постійного інвестування; фізичний та моральний знос; залежність від способів мотивації та стимулювання; висока ризикованість; віддаленість віддачі від інвестицій у часі; залежність віддачі від інтенсивності процесу інвестування та від тривалості життя носія людського капіталу і його працездатного періоду тощо. На процес формування людського капіталу впливає безліч формальних і неформальних соціальних інститутів, а саме: система обов’язкової шкільної та професійної освіти, додаткове навчання в рамках концепції навчання протягом усього життя, родина, суспільство, держава. Із впровадженням нових технологій, використанням автоматизованого обладнання все більшої актуальності набуває використання інтелектуальної праці. В цьому контексті змінюються вимоги до системи освіти, яка, в свою чергу, впливає на формування якісно нового людського капіталу. Запропоновано під якісним людським капіталом розуміти такий людський капітал, який характеризується не лише високими інтелектуальними і творчими здібностями, наявністю затребуваних економікою професійних компетенцій, високим ступенем мобільності, адаптивності, але й наділений важливими для інноваційної економіки якостями, такими як: заповзятливість і активна життєва позиція, відповідальне відношення до роботи та результатів своєї праці, самостійність, наполегливість, прагнення до створення нового та готовність бути новатором, здатність і готовність працювати у сфері високотехнологічних знань, науки й інновацій. Доведено, що формування людського капіталу має проходити в такі етапи: виявлення потенціалу та первинний розвиток людського капіталу; формування якісного людського капіталу, що відповідає вимогам сучасної економіки; використання людського капіталу та його подальший розвиток згідно з сучасною концепцією освіти. Розглянуто основні інноваційні напрями розвитку людського капіталу в системі вищої освіти.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.dsau.dp.ua/jspui/handle/123456789/638
ISSN: ( Print) 1338-9432
Розташовується у зібраннях:Наукові статті

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
10.pdf266,92 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.