Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/6745
Назва: Формування крос-культурної компетентності викладачів іноземної мови як ефективний засіб підвищення їх професійної компетентності
Інші назви: Formation of cross-cultural competence of foreign language teachers as an effective means of improving their professional competence
Автори: Резунова, Олена Сергіївна
Rezunova, Olena
Резунова, Валерія Валеріївна
Rezunova, Valeriia
Ключові слова: викладач іноземної мови
foreign language teacher
крос-культурна компетентність
cross-cultural competence
міжнародні проекти
international projects
мовні курси
language courses
науково-методична діяльність
scientific and methodical activity
Дата публікації: 2021
Видавництво: Комунальний заклад вищої освіти «Луцький педагогічний коледж»
Бібліографічний опис: Резунова О. С. Формування крос- культурної компетентності викладачів іноземної мови як ефективний засіб підвищення їх професійної компетентності / О. С. Резунова, В. В. Резунова // Академічні студії. Серія «Педагогіка». – 2021. – Т. 1, №. 3. – С. 98-103. – Режим доступу : http://dspace.dsau.dp.ua/jspui/handle/123456789/6745
Короткий огляд (реферат): Професійне спілкування вимагає здатності встановлювати та розвивати нові ділові контакти, вибирати адекватний поведінковий сценарій і передбачає не лише оволодіння мовою, а й здатність сприймати соціальний та культурний контекст комунікантів. Згідно з новою філософією освіти основними медіаторами культурного досвіду, пов’язаного з комунікацією людей різних національностей, є викладачі іноземних мов. У статті трактується поняття «крос-культурна компетентність» та розкривається необхідність формування цієї компетентності у викладачів іноземної мови як ефективного засобу підвищення їх професійної компетентності. Згідно з дослідженнями критеріями крос-культурної компетентності є: крос-культурна обізнаність (сукупність знань культурних артефактів, моделей поведінки, розуміння необхідності та дотримання сценаріїв поведінки рідної або іншої культури чи субкультури); культурна ідентичність (результат культурної ідентифікації, тобто співвіднесення і ототожнення з культурними нормами і зразками поведінки); нормативна ідентичність (знання, розуміння і прийняття соціальних норм). Авторками описано форми та способи формування крос-культурної компетентності викладачів іноземної мови, серед яких: участь у міжнародних проєктах та проходження закордонного стажування, вивчення передового педагогічного досвіду, пов’язаного з формуванням крос-культурної компетентності, науково-методична діяльність у співпраці з іноземними колегами (участь у міжнародних конференціях, «круглих столах» тощо); самоосвіта. Крім того, в статті надаються зразки вправ, які можуть бути використані для формування крос-культурної компетентності викладачів іноземної мови та студентів. Отже, викладач іноземної мови зі сформованою крос-культурною компетентністю матиме змогу виховати нове покоління фахівців з європейською свідомістю, з умінням вести крос-культурний діалог, який не можливий не лише без лінгвістичного, але й без міжкультурного складника. Professional communication requires the ability to establish and develop new business contacts, choose an appropriate behavioral scenario and involves not only language acquisition, but also the ability to perceive the social and cultural context of communicators. According to the new philosophy of education, the main mediators of cultural experience related to the communication of different nationalities are foreign language teachers. The article interprets the concept of “cross-cultural competence” and reveals the need for the formation of this competence for foreign language teachers as an effective means of improving their professional competence. According to research, the criteria for cross-cultural competence are: cross-cultural awareness (a set of knowledge of cultural artifacts, patterns of behavior, understanding the need and compliance with scenarios of behavior of native or other culture or subculture); cultural identity (the result of cultural identification, correlation and identification with cultural norms and patterns of behavior); normative identity (knowledge, understanding and acceptance of social norms). The authors describe the forms and methods of forming cross-cultural competence of foreign language teachers, including: participation in international projects and foreign internships, study of advanced pedagogical experience related to the formation of cross-cultural competence, scientific and methodological activities in cooperation with foreign colleagues (participation in international conferences, round tables, etc.); self-education. In addition, the article provides examples of exercises that can be used to form cross-cultural competence of foreign language teachers and students. Thus, a foreign language teacher with developed cross-cultural competence will be able to educate a new generation of professionals with European consciousness, with the ability to conduct cross-cultural dialogue, which is not possible not only without linguistic but also intercultural component.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://academstudies.volyn.ua/index.php/pedagogy/article/view/65
http://dspace.dsau.dp.ua/jspui/handle/123456789/6745
ISSN: ISSN: 2786-4758 (Print), 2786-4766 (Online)
Розташовується у зібраннях:Наукові статті

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Резунова РК 1.pdf628,06 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.