Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/8079
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorБагорка, Марія Олександрівна-
dc.contributor.authorBahorka, Mariia-
dc.contributor.authorАбрамович, Інна Ананіївна-
dc.contributor.authorAbramovych, Inna-
dc.date.accessioned2023-08-10T08:41:28Z-
dc.date.available2023-08-10T08:41:28Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.citationБагорка М. О. Вибір маркетингових каналів розподілу в інтегрованій маркетинговій системі збуту продукції фермерських господарств / М. О. Багорка, І. А. Абрамович // Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія «Міжнародні економічні відносини та світове господарство». – 2023. Вип. – 46. – С. 11-15. – Режим доступу : https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/8079uk
dc.identifier.issnISSN 2413-9971 (Print)-
dc.identifier.urihttp://www.visnyk-econom.uzhnu.uz.ua/archive/46_2023ua/4.pdf-
dc.identifier.urihttps://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/8079-
dc.description.abstractВ статті здійснено узагальнення основних проблем збуту аграрної продукції, проведено змістовний аналіз маркетингових каналів розподілу та функцій, які виконують їх учасники, із визначенням сильних та слабких сторін, переваг та недоліків кожного з них в сучасних умовах ведення агробізнесу. В рамках дослідження надана характеристика маркетинговим каналам розподілу сільськогосподарської продукції та їх адаптації відповідно до ринкових умов. Здійснено порівняння горизонтальних та вертикальних маркетингових систем, з точки зору функцій і встановлені їхні сильні та слабкі сторони, запропоновані напрями удосконалення системи збуту продукції. Визначено, що створення маркетингових каналів на основі кооперації фермерів, їх ресурсного потенціалу, розподілу продукції є сьогодні ефективними інтегрованими системами збуту продукції, які дозволять отримати ефекти синергізму та взаємовигоду для фермерів. Запропоновано надати перевагу оптовим продовольчим ринкам, які створюють найсприятливіші умови для реалізації продукції фермерів. The article summarizes the main problems of selling agricultural products, carries out a meaningful analysis of distribution marketing channels and the functions performed by their participants, with the determination of strengths and weaknesses, advantages and disadvantages of each of them in modern conditions of agribusiness. In the process of research, we set the task of researching integrated marketing systems that are based on the joint work of participants. At the same time, participants can cooperate on a permanent or temporary (contractual) basis, create a cooperation of enterprises in a similar field of specialization. Within the framework of the study, the characteristics of marketing channels for the distribution of agricultural products and their adaptation in accordance with market conditions are provided horizontal and vertical marketing systems are compared from the point of view of functions, their strengths and weaknesses are established, directions for improving the product sales system are proposed. Identified opportunities to improve marketing channels by: • strengthening of supporting organizational structures (for example, financial institutions, insurance agencies and rural transport companies); • improving physical infrastructure (eg roads, electrification and communication services); • use of horizontal marketing systems based on cooperation between farmers. It was determined that the creation of marketing channels based on the cooperation of farmers, their resource potential, product distribution are effective integrated product sales systems today, which will allow to obtain synergistic effects and mutual benefit for farmers. It is proposed to give preference to wholesale food markets, which create the most favorable conditions for the sale of farmers' products. It has been established that wholesale food markets create the most favorable conditions for the sale of farmers' products, especially with small sales volumes, because the wholesale food market is an opportunity for the quick sale of produced agricultural products, with the protection of the legitimate interests and rights of agricultural producers who carry out the wholesale sale of agricultural products of their own production.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherУжгородський національний університетuk
dc.subjectмаркетингові канали розподілуuk
dc.subjectmarketing channels of distributionuk
dc.subjectфермерські господарстваuk
dc.subjectfarmsuk
dc.subjectмаркетингова системаuk
dc.subjectmarketing systemuk
dc.subjectзбутuk
dc.subjectsalesuk
dc.subjectвертикальні та горизонтальні маркетингові системиuk
dc.subjectvertical and horizontal marketing systemsuk
dc.subjectоптові ринкиuk
dc.subjectwholesale marketsuk
dc.subjectкооперація фермерівuk
dc.subjectfarmers' cooperationuk
dc.titleВибір маркетингових каналів розподілу в інтегрованій маркетинговій системі збуту продукції фермерських господарствuk
dc.title.alternativeChoice of marketing channels of distribution in the integrated marketing system of sale of farm productsuk
dc.typeArticleuk
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.32782/2413-9971/2023-46-2-
Appears in Collections:Наукові статті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10_УжНУ_2023.pdf366,71 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.