Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/9743
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorSavchenko, Тetiana-
dc.contributor.authorСавченко, Тетяна-
dc.contributor.authorRodina, Оlga-
dc.contributor.authorРодіна, Ольга Вікторівна-
dc.contributor.authorNikoliuk, Оlena-
dc.contributor.authorНіколюк, Олена-
dc.date.accessioned2024-05-23T05:35:58Z-
dc.date.available2024-05-23T05:35:58Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.citationSavchenko Т., Rodina О., Nikoliuk О. Formation of a model for managing the potential of regional markets. Baltic Journal of Economic Studies. 2024. Vol. 10 (1), 210-215. – Режим доступу : https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/9743uk
dc.identifier.issnSSN 2256-0742 (print) ISSN 2256-0963 (online)-
dc.identifier.urihttp://www.baltijapublishing.lv/index.php/issue/article/view/2328-
dc.identifier.urihttps://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/9743-
dc.description.abstractAbstract. In an unstable and rapidly changing economic environment, it becomes even more difficult to determine the state and prospects of development of specific markets, especially regional ones, where specific conditions are in place. In order to effectively coordinate the development of a particular regional market, it is necessary to clearly define the extent to which its potential has been exploited and to identify the factors that influence the formation of the regional market's potential. The subject of the study is the theoretical and methodological foundations of managing the potential of regional markets. The aim of the study is to develop a model for managing the potential of the regional market. Methodology. To achieve the goal of the study, the following tasks were set and solved: a critical analysis of approaches to the definition of the concept of "regional market potential" was carried out, the theoretical and methodological foundations for the formation of a model for managing the potential of the regional market were substantiated, the components of this model were clarified, and the types of links between the components of the model for managing the potential of the regional market were identified. The paper uses the following methods and approaches to research: abstract and logical approach used in the study of the theoretical and methodological foundations of interaction management, analysis of theoretical approaches to the formation of a model for managing the potential of the regional market, inductive and deductive (used to determine the factors influencing the formation of a model for managing the potential of the regional market), systematisation and generalisation (to clarify the concept of "regional market potential"). Results. The research considers the processes of formation and management of the potential of regional markets. It reveals the essence of the concept of "potential of the regional market" on the basis of studying the definition of the concept of "potential". The article describes and groups approaches to determining the market potential of a region and formulates its own definition of the regional market potential as "the upper limit of production, sales and consumption of a certain type of product in the region, at which the financial interests of market participants are maximally satisfied, for which the existing resources are sufficient". The article characterises the structure of the regional market potential: the forming component (production, consumer and trade potential) and the ensuring component (socio-economic potential of the region). A model of management of the regional market potential is proposed. Practical implications. The proposed model will help to clarify the role and functional relationships between the components of the regional market potential and take into account the peculiarities of the functioning of regional markets in the implementation of market forecasts. Value/originality. In the structure of the regional market potential, unlike the well-known ones, the forming and ensuring components of the regional market potential are distinguished. The addition of the trade potential component to the traditional forming components, such as consumer and production potential, will allow taking into account trade opportunities and conditions for fast and high-quality trade organisation in the region. Анотація. В умовах нестабільного швидкозмінного економічного середовища становиться ще важче визначати стан та перспективи розвитку конкретних ринків, особливо регіональних, де діють свої специфічні умови. Для ефективного координування напрямків розвитку певного регіонального ринку необхідне чітке визначення освоєності його потенціалу, та окреслення факторів, що впливають на формування потенціалу регіонального ринку. Предметом дослідження виступають теоретико-методологічні основи управління потенціалом регіональних ринків. Метою дослідження є формування моделі управління потенціалом регіонального ринку. Методологія. Для досягнення мети дослідження було поставлено та вирішено наступні задачі: здійснено критичний аналіз підходів до визначення поняття «потенціал регіонального ринку», обґрунтовано теоретико-методологічні основи формування моделі управління потенціалом регіонального ринку, уточнено складові цієї моделі та виявлено типи зв’язків між складовими моделі управління потенціалом регіонального ринку. В роботі використані такі методи та підходи до дослідження: абстрактно-логічний підхід використаний при дослідженні теоретико-методологічних основ управління взаємодіями, аналіз теоретичних підходів до формування моделі управління потенціалом регіонального ринку, індуктивний та дедуктивний (використовувалися під час визначення факторів, що впливають на формування моделі управління потенціалом регіонального ринку), систематизації та узагальнення (для уточнення поняття «потенціал регіонального ринку»). Результати. У статті розглянуто процеси формування та управління потенціалом регіональних ринків. Розкрито сутність поняття «потенціал регіонального ринку» на підставі вивчення дефініції поняття «потенціал». Охарактеризовано та згруповано підходи до визначення ринкового потенціалу регіону та сформульоване власне визначення потенціалу регіонального ринку як «верхньої межі обсягів виробництва, реалізації та споживання певного виду продукції у регіоні, при якому максимально задовольняються фінансові інтереси учасників ринку, для реалізації яких достатньо існуючих ресурсів». Визначено фактори впливу на стан потенціалу регіонального ринку: промислові потужності, розвиток інфраструктури регіону та логістики, демографічна ситуація, доходи населення та купівельна спроможність, ресурсне забезпечення регіону, можливості для міжнародної торгівлі. Охарактеризовано структуру потенціалу регіонального ринку: утворююча складова (виробничий, споживчий та торговий потенціал) та забезпечуюча складова (соціально-економічний потенціал регіону). Запропоновано модель управління потенціалом регіонального ринку. Практичні наслідки. Запропонована модель дозволить з’ясувати роль та функціональні зв’язки між складовими потенціалу регіонального ринку та враховувати особливості функціонування регіональних ринків при виконанні кон’юнктурних прогнозів. Цінність / оригінальність. У структурі потенціалу регіонального ринку на відміну від відомих, виділені утворююча та забезпечуюча складові потенціалу регіонального ринку. Додавання до традиційних утворюючих складових таких як споживчий та виробничий потенціал складової – торговий потенціал дозволить враховувати торгові можливості та умови для швидкої та якісної організації торгівлі в регіоні.uk
dc.language.isoenuk
dc.publisherВидавництво Полонського університету «Educator» та Університет прикладних наук ISMAuk
dc.subjectregional market potentialuk
dc.subjectпотенціал регіонального ринкуuk
dc.subjectconsumer potentialuk
dc.subjectспоживчий потенціалuk
dc.subjectproduction potentialuk
dc.subjectвиробничий потенціалuk
dc.subjecttrade potentialuk
dc.subjectторговий потенціалuk
dc.subjectfactors of influenceuk
dc.subjectфактори впливуuk
dc.subjectmanagement modeluk
dc.subjectмодель управлінняuk
dc.subjectagricultural productsuk
dc.subjectаграрна продукціяuk
dc.titleFormation of a model for managing the potential of regional marketsuk
dc.title.alternativeФормування моделі управління потенціалом регіональних ринківuk
dc.typeArticleuk
dc.identifier.doi: https://doi.org/10.30525/2256-0742/2024-10-1-210-215-
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації в наукометричній базі Web of Science

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
2328-Article Text-2599-1-10-20240405.pdf359,45 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.