Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/10232
Title: | Professional - oriented foreign language learning using interactive technologies, the internet and social networks |
Other Titles: | Професійно-орієнтоване навчання іноземних мов з використанням інтерактивних технологій, інтернету та соціальних мереж |
Authors: | Chornobai, Vira Чорнобай, Віра Георгіївна |
Keywords: | modern methods сучасні методи teaching methods for students of non-linguistic universities методи навчання для студентів нелінгвістичних університетів employability skills навички працевлаштування intercultural communication competence міжкультурна комунікаційна компетентність e-learning електронне навчання |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | Дніпровський державний аграрно-економічний університет |
Citation: | Chornobai V. Professional - oriented foreign language learning using interactive technologies, the internet and social networks / V. Chornobai // Specialists’ identity in language activity and professional communication: a collective monograph / edited by T. Stasiuk. – Dnipro : Printing house “Vakhmistrov”, 2024. – P. 34-65. – Режим доступу : https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/10232 |
Abstract: | The teaching practices in our universities continue to be the same. The method of teaching links the teacher and his students into an organic relationship with constant mutual interaction. The new requirements for student’s education, which assume that they have relevant professional competencies, including foreign language communicative competence, actualize research attention to different approaches, technologies and conditions aimed at improving the quality of higher education. The article considers some innovative methods of teaching a foreign language at a non-linguistic university as practical value. On the basis of the conducted research, the author proves the need for innovative pedagogical technologies that would be effective and contribute to the progressive development of pedagogical science and prepare students for future professional activities. Практика викладання в наших університетах залишається незмінною. Методика навчання пов'язує вчителя і його учнів в органічні стосунки з постійною взаємною взаємодією. Нові вимоги до навчання студентів, які передбачають наявність відповідних професійних компетенцій, у тому числі іншомовної комунікативної компетенції, актуалізують дослідницьку увагу до різних підходів, технологій та умов, спрямованих на підвищення якості вищої освіти. У статті розглядаються деякі інноваційні методики викладання іноземної мови в нелінгвістичному університеті як практичне значення. На основі проведеного дослідження автор обґрунтовує необхідність інноваційних педагогічних технологій, які б були ефективними та сприяли прогресивному розвитку педагогічної науки та готували студентів до майбутньої професійної діяльності. - The teaching practices in our universities continue to be the same. The method of teaching links the teacher and his students into an organic relationship with constant mutual interaction. The new requirements for student’s education, which assume that they have relevant professional competencies, including foreign language communicative competence, actualize research attention to different approaches, technologies and conditions aimed at improving the quality of higher education. The article considers some innovative methods of teaching a foreign language at a non-linguistic university as practical value. On the basis of the conducted research, the author proves the need for innovative pedagogical technologies that would be effective and contribute to the progressive development of pedagogical science and prepare students for future professional activities. |
URI: | https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/10232 |
ISBN: | ISBN 978-966-934-567-7 |
Appears in Collections: | Монографії, розділи монографій |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
вирізка Collective monograph 2024.pdf | 546,01 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.