Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/10519
Title: Розвиток продуктивного мислення та навчальної самоефективності здобувачів вищої освіти в процесі вивчення
Other Titles: Development of productive thinking and educational self-efficacy of higher education students in the process of learning a foreign language
Authors: Резунова, Олена Сергіївна
Rezunova, Olena
Keywords: мислення
thinking
продуктивність
productivity
навчальна самоефективність
educational self-efficacy
тренінги
trainings
активне навчання
active learning
мовленнєві навички
language skills
здобувачі
students
заклади вищої освіти
institutions of higher education
Issue Date: 2023
Publisher: Запорізький національний університет
Citation: Резунова О. С. Розвиток продуктивного мислення та навчальної самоефективності здобувачів вищої освіти в процесі вивчення іноземної мови / О. С. Резунова // Педагогічні науки: теорія та практика. – 2023. – № 4(48). – С. 164-169. – Режим доступу : https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/10519
Abstract: Виклики сьогодення довели, що для розв’язування сучасних проблем людства потрібні нестандартні підходи, які, своєю чергою, можуть запропонувати лише особи з індивідуальним, нетривіальним типом мислення, а найбільш сприятливою сферою для розвитку такого продуктивного мислення є освітня. Авторкою уточнено сутність феномену «продуктивне мислення», що слід розуміти як такий процес мислення, за якого індивід здатний знайти власне вирішення проблеми, підходячи до її розв’язання по-новому, нетрадиційно, при цьому демонструючи гнучкість, швидкість, оригінальність мислення та інтуїцію. Аналіз значної кількості наукової літератури дав змогу констатувати, що основними формами і методами розвитку продуктивного мислення здобувачів у навчальному процесі закладів вищої освіти є: застосування методів і форм активного навчання («брейнсторминг» («мозковий штурм»), «синектика», методи морфологічного аналізу, гірлянд асоціацій, стратегія семикратного пошуку; метод шести капелюхів тощо); застосування тренінгів. Доведено, що найефективнішим методом формування продуктивного мислення здобувачів на заняттях з іноземної мови є тренінги, мета яких – не лише поглибити мовленнєві навички студентів, а й навчити їх ставити незвичні питання, шукати несподівані відповіді та експериментувати з образами, ідеями, таким чином, виходячи за рамки традиційного та стереотипного мислення. Особливу увагу приділено опису методології тренінгів «Божевільний генетик» (слід спочатку намалювати, а потім описати тварину, яка буде містити якомога більше ознак різних тварин), «Казкар» (пропонується знайти зв’язок між словами будь-яким способом, навіть якщо знадобиться вигадати абсолютно неймовірну історію), «Вісім плюс вісім» (слід вибрати будь-який іменник і написати вісім прикметників, якими він може характеризуватися, а потім написати вісім прикметників, які не можуть уживатися із цим іменником). Таким чином, розвиток продуктивного мислення є складним процесом, у результаті якого формується творча, діяльна особистість, здатна ефективно відповідати на тривожні виклики сучасного соціуму. Today’s challenges have proven that non-standard approaches are needed to solve modern problems of humanity, which, in turn, can only be offered by individuals with an individual non-trivial type of thinking, and the most favorable field for the development of such productive thinking is education one.The author specified the essence of the phenomenon of «productive thinking», which should be understood as a thinking process in which an individual is able to find his own solution to a problem, approaching its solution in a new, unconventional way, while demonstrating flexibility, speed, originality of thinking and intuition.The analysis of a significant amount of scientific literature made it possible to state that the main forms and methods of developing the productive thinking of students in the educational process of higher education institutions are: the use of methods and forms of active learning (brainstorming, synectics, methods of morphological analysis, associations, seven-fold search strategy, six-hat method, etc.); application of trainings. It has been proven that the most effective method of forming the productive thinking of learners at foreign language classes is training, the purpose of which is not only to deepen the language skills of students, but also to teach them how to ask unusual questions, look for unexpected answers and experiment with images and ideas, thus going beyond the traditional and stereotypical thinking. Special attention was paid to the description of the methodology of the following trainings: «Crazy Geneticist»( first draw and then describe an animal that will contain as many signs of different animals as possible), «Storyteller»( find a connection between words in any way, even if you need to invent an absolutely incredible story), «Eight plus eight»( choose any noun and write 8 adjectives that can characterize it, and then write 8 adjectives that cannot be used with this noun).Thus, the development of productive thinking is a complex process, as a result of which a creative, active personality is formed, capable to responde effectively to the alarming challenges of modern society.
URI: https://journalsofznu.zp.ua/index.php/pedagogics/article/view/4067
https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/10519
ISSN: ISSN 2786-5622 (Print) ISSN 2786-5630 (Online)
Appears in Collections:Наукові статті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
РК 1.pdf701,56 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.