Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/10519
Назва: | Розвиток продуктивного мислення та навчальної самоефективності здобувачів вищої освіти в процесі вивчення |
Інші назви: | Development of productive thinking and educational self-efficacy of higher education students in the process of learning a foreign language |
Автори: | Резунова, Олена Сергіївна Rezunova, Olena |
Ключові слова: | мислення thinking продуктивність productivity навчальна самоефективність educational self-efficacy тренінги trainings активне навчання active learning мовленнєві навички language skills здобувачі students заклади вищої освіти institutions of higher education |
Дата публікації: | 2023 |
Видавництво: | Запорізький національний університет |
Бібліографічний опис: | Резунова О. С. Розвиток продуктивного мислення та навчальної самоефективності здобувачів вищої освіти в процесі вивчення іноземної мови / О. С. Резунова // Педагогічні науки: теорія та практика. – 2023. – № 4(48). – С. 164-169. – Режим доступу : https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/10519 |
Короткий огляд (реферат): | Виклики сьогодення довели, що для розв’язування сучасних проблем людства потрібні нестандартні підходи, які, своєю чергою, можуть запропонувати лише особи з індивідуальним, нетривіальним типом мислення, а найбільш сприятливою сферою для розвитку такого продуктивного мислення є освітня. Авторкою уточнено сутність феномену «продуктивне мислення», що слід розуміти як такий процес мислення, за якого індивід здатний знайти власне вирішення проблеми, підходячи до її розв’язання по-новому, нетрадиційно, при цьому демонструючи гнучкість, швидкість, оригінальність мислення та інтуїцію. Аналіз значної кількості наукової літератури дав змогу констатувати, що основними формами і методами розвитку продуктивного мислення здобувачів у навчальному процесі закладів вищої освіти є: застосування методів і форм активного навчання («брейнсторминг» («мозковий штурм»), «синектика», методи морфологічного аналізу, гірлянд асоціацій, стратегія семикратного пошуку; метод шести капелюхів тощо); застосування тренінгів. Доведено, що найефективнішим методом формування продуктивного мислення здобувачів на заняттях з іноземної мови є тренінги, мета яких – не лише поглибити мовленнєві навички студентів, а й навчити їх ставити незвичні питання, шукати несподівані відповіді та експериментувати з образами, ідеями, таким чином, виходячи за рамки традиційного та стереотипного мислення. Особливу увагу приділено опису методології тренінгів «Божевільний генетик» (слід спочатку намалювати, а потім описати тварину, яка буде містити якомога більше ознак різних тварин), «Казкар» (пропонується знайти зв’язок між словами будь-яким способом, навіть якщо знадобиться вигадати абсолютно неймовірну історію), «Вісім плюс вісім» (слід вибрати будь-який іменник і написати вісім прикметників, якими він може характеризуватися, а потім написати вісім прикметників, які не можуть уживатися із цим іменником). Таким чином, розвиток продуктивного мислення є складним процесом, у результаті якого формується творча, діяльна особистість, здатна ефективно відповідати на тривожні виклики сучасного соціуму. Today’s challenges have proven that non-standard approaches are needed to solve modern problems of humanity, which, in turn, can only be offered by individuals with an individual non-trivial type of thinking, and the most favorable field for the development of such productive thinking is education one.The author specified the essence of the phenomenon of «productive thinking», which should be understood as a thinking process in which an individual is able to find his own solution to a problem, approaching its solution in a new, unconventional way, while demonstrating flexibility, speed, originality of thinking and intuition.The analysis of a significant amount of scientific literature made it possible to state that the main forms and methods of developing the productive thinking of students in the educational process of higher education institutions are: the use of methods and forms of active learning (brainstorming, synectics, methods of morphological analysis, associations, seven-fold search strategy, six-hat method, etc.); application of trainings. It has been proven that the most effective method of forming the productive thinking of learners at foreign language classes is training, the purpose of which is not only to deepen the language skills of students, but also to teach them how to ask unusual questions, look for unexpected answers and experiment with images and ideas, thus going beyond the traditional and stereotypical thinking. Special attention was paid to the description of the methodology of the following trainings: «Crazy Geneticist»( first draw and then describe an animal that will contain as many signs of different animals as possible), «Storyteller»( find a connection between words in any way, even if you need to invent an absolutely incredible story), «Eight plus eight»( choose any noun and write 8 adjectives that can characterize it, and then write 8 adjectives that cannot be used with this noun).Thus, the development of productive thinking is a complex process, as a result of which a creative, active personality is formed, capable to responde effectively to the alarming challenges of modern society. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://journalsofznu.zp.ua/index.php/pedagogics/article/view/4067 https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/10519 |
ISSN: | ISSN 2786-5622 (Print) ISSN 2786-5630 (Online) |
Розташовується у зібраннях: | Наукові статті |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
РК 1.pdf | 701,56 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.