Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/10525
Title: Формування навчальної самоефективності здобувачів вищої освіти за допомогою штучного інтелекту
Other Titles: Formation of educational self-efficiency of higher education acquires with the help of artificial intelligence
Authors: Резунова, Олена Сергіївна
Rezunova, Olena
Keywords: навчальна самоефективність
academic self-efficacy
штучний інтелект
artificial intelligence
ChatGPT
ChatGPT
здобувачі вищої освіти
students of higher education
Issue Date: 2024
Publisher: Державна наукова установа «Український інститут науково-технічноїекспертизи та інформації»
Citation: Резунова О. С. Формування навчальної самоефективності здобувачів вищої освіти за допомогою штучного інтелекту / О. С. Резунова // Штучний інтелект у науці та освіті (AISE 2024). Artificial intelligence in science and education : зб. матеріалів міжнар. наук. конф. (Київ, 1-2 берез. 2024 р.) [Електронний ресурс] / [упоряд.: А. Яцишин, В. Матусевич, В. Коваленко]. – Київ : УкрІНТЕІ, 2024. – С. 234-236. – Режим доступу : https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/10525
Abstract: У публікації досліджено питання формування навчальної самоефективності здобувачів вищої освіти за допомогою штучного інтелекту. Особлива увага присвячена використанню CHATGPT у навчальному процесі. Охарактеризовано стратегії, які допомагають викладачам формувати навчальну самоефективність здобувачів вищої освіти за допомогою штучного інтелекту. Доведено, що використання штучного інтелекту дає розширити можливості здобувачів у спілкуванні, пошуку інформації та навчанні, при цьому розвиваючи їх навчальну самоефективність. The publication examines the issue of formation of students educational self-efficacy in higher educational establishment with the help of artificial intelligence. Special attention is devoted to the use of CHATGPT in the educational process. The strategies that help teachers to form the educational self-efficacy of students with the help of artificial intelligence are characterized. It has been proven that the use of artificial intelligence allows to expand the opportunities of students in communication, information search and learning, while developing their educational self-efficacy
URI: https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/10525
ISBN: ISBN 978-966-479-141-7
Appears in Collections:Тези конференцій

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
РК 8.pdf575,85 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.