Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/10588
Title: | Trends in reforming teaching methods English language in non-language universities. |
Other Titles: | Тенденцiï реформування методики навчання англiйськоï мови в немовних ВНЗ |
Authors: | Sheypak, Kateryna Шейпак, Катерина Олександрівна |
Keywords: | methods методи technologies технологiï high school вища школа foreign sources зарубiжнi джерела education освiта |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | Дніпровський державний аграрно-економічний університет |
Citation: | Sheypak K. Trends in reforming teaching methods English language in non-language universities / K. Sheypak // Сучасна педагогiка та лінгводидактика : зб. наук. пр. / за загал. ред. О. В. Назаренко ; ДДАЕУ. – Дніпро : ПП Вахмістров О.Є., 2024. – C. 123-130. – Режим доступу : https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/10588 |
Abstract: | New requirements for specialist language training foresee the improvement of language education quality in higher schools. Solving this problem we see in the reformation the methods of foreign language teaching in non-linguistic universities, in particular, the development, realization and implementation the explicative-communicative approach to language teaching practice in higherschool. Organization of self-study work using multimedia means is considered in this article as a factor of educational process intensification, an attempt to optimize the process of learning a foreign language. Explication and communicative method of language teaching; linguistic competence; fundamentalization of language education; multimedia; explicator; principle of philologization. Нові вимоги до мовної підготовки фахівців передбачають підвищення якості мовної освіти у вищій школі. Вирішення цієї проблеми вбачаємо в реформуванні методики викладання іноземних мов у нелінгвістичних ВНЗ, зокрема у розвитку, реалізації та впровадженні експлікативно-комунікативного підходу до практики викладання мови у вищій школі. Організація самостійної роботи з використанням мультимедійних засобів розглядається в даній статті як фактор інтенсифікації навчального процесу, спроба оптимізувати процес вивчення іноземної мови. Експлікаційно-комунікативний метод навчання мови; лінгвістична компетенція; фундаменталізація мовної освіти; мультимедіа; експлікатор; принцип філологізації. |
URI: | https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/10588 |
Appears in Collections: | Наукові статті |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Стаття 2024 ДДАЕУ.pdf | 1,85 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.