Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/10759
Title: | Communication aspect of language and professional training of specialists |
Other Titles: | Комунікаційний аспект мовно-професійної підготовки спеціалістів |
Authors: | Stukalo, Olena Стукало, Олена Анатоліївна Pogrebnaya, Viktoriya Погребна, Вікторія Valuieva, Iia Валуєва, Ія Chumak, Tetyana Чумак, Тетяна Yeskova, Kateryna Єськова, Катерина |
Keywords: | communication aspect комунікаційний аспект education освіта communicative competence комунікативна компетентність STEM STEM synergy синергія science communication наукове спілкування |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | MAGNANIMITAS Assn |
Citation: | Stukalo O., Pogrebnaya V., Valuieva I., Chumak T., Yeskova K. Communication aspect of language and professional training of specialists. AD ALTA: Journal of interdisciplinary research. The Czech Republic. 2024. Vol. 14. Issue 2, Special Issue XLIII. P. 99-103. – Режим доступу : https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/10759 |
Abstract: | The relevance of this study is determined by changes in modern professional and pedagogical issues, as well as the need to implement the ideas of modernizing the professional language education of a future specialist in the field of linguistics and intercultural communication and, in particular, the need to clarify the specific characteristics of professionally oriented language education at a university in accordance with specificity of the graduate’s specialty. Based on a competence approach paradigm, educational vectors and technologies are considered to show the possibilities of achieving synergy effect in seamless integration of language and professional education, on the example of STEM field. Актуальність даного дослідження зумовлена змінами сучасної професійно-педагогічної проблематики, а також необхідністю реалізації ідей модернізації професійної мовної освіти майбутнього фахівця в галузі лінгвістики та міжкультурної комунікації та, зокрема, необхідністю з’ясувати особливості професійно орієнтованої мовної освіти у ВНЗ відповідно до специфіки спеціальності випускника. На основі парадигми компетентнісного підходу розглядаються освітні вектори та технології, щоб показати можливості досягнення ефекту синергії в бездоганній інтеграції мовної та професійної освіти на прикладі галузі STEM. |
URI: | https://www.magnanimitas.cz/ADALTA/140243/papers/A_18.pdf https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/10759 |
ISSN: | ISSN 1804-7890 ISSN 2464-6733 (Online) |
Appears in Collections: | Наукові публікації в наукометричній базі Web of Science |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.