Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/12445
Title: | Іnfluence of digital innovations on teaching business Ukrainian language in professional training of agrarian |
Other Titles: | Вплив цифрових інновацій на навчання ділової української мови у професійній підготовці аграріїв |
Authors: | Nazarenko, Olena Назаренко, Олена Володимирівна |
Keywords: | digital technologies цифрові технології innovations інновації business business Ukrainian language українська мова agricultural specialties аграрії interactive training інтерактивне навчання professional communication професійне спілкування |
Issue Date: | 2025 |
Publisher: | Дніпровський державний аграрно-економічний університет |
Citation: | Nazarenko Olena Іnfluence of digital innovations on teaching business ukrainian language in professional training of agrarian / Olena Nazarenko // Training of specialists in language activity and professional communication : a collective monograph / edited by T. Stasiuk ; Dnipro State Agrarian and Economic University. – Dnipro : Printing Нouse “Vakhmistrov”, 2025. – Р. 154-182. – Режим доступу : https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/12445 |
Abstract: | The article studies the introduction of digital technologies and innovative approaches in teaching business Ukrainian for students of agricultural specialties. The necessity of using interactive platforms, multimedia resources, and adaptive training programs to improve the quality of professionally oriented language training has been substantiated. The authors examine the effectiveness of digital tools like online tests, business communication simulations, and virtual environments that aid in the development of language competencies and communication skills Particular attention is paid to the methods of integrating professional vocabulary and situational modeling into the learning process. The results of the study confirm that innovative approaches to teaching business Ukrainian contribute to the formation of competitive specialists who can communicate effectively in a professional environment. У статті досліджується впровадження цифрових технологій та інноваційних підходів у викладання ділової української мови для студентів аграрних спеціальностей. Обґрунтовано необхідність використання інтерактивних платформ, мультимедійних ресурсів і адаптивних навчальних програм для підвищення якості професійно орієнтованої мовної підготовки. Проаналізовано ефективність цифрових інструментів, таких як онлайн-тести, симуляції ділового спілкування та віртуальні середовища, які сприяють розвитку мовних компетентностей і комунікативних навичок. Особливу увагу приділено методам інтеграції професійної лексики та ситуаційного моделювання в навчальний процес. Результати дослідження підтверджують, що інноваційні підходи до викладання ділової української мови сприяють формуванню конкурентоспроможних фахівців, здатних ефективно спілкуватися у професійному середовищі. |
URI: | https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/12445 |
ISBN: | ISBN 978-966-934-678-0 |
Appears in Collections: | Монографії, розділи монографій |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Колект.монограф.2025.pdf | 1,63 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.