Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/3071
Title: | Plurilingual approach to teaching a second foreign language to students of non-linguistic specialties |
Other Titles: | Багатомовний (Плюрилігвальний) підхід до викладання другої іноземної мови для студентів нелінгвістичних спеціальностей |
Authors: | Romanenko, Oksana Романенко, Оксана Василівна Dzevytska, Larysa Дзевицька, Лариса Сергіївна Chyzhykova, Olha Чижикова, Ольга Вікторівна Zabolotska, Iryna Заболотська, Ірина Олександрівна Zotova-Sadylo, Olena Зотова-Садило, Олена Юріївна Bazarenko, Iryna Базаренко, Ірина Анатоліївна |
Keywords: | plurilingualism плюрилінгвізм second foreign language teaching викладання другої іноземної мови comparative approach порівняльний аналіз new teaching methods (innovative teaching techniques) нові методики викладання (інноваційні техніки викладання) |
Issue Date: | 2020 |
Publisher: | Atlantis Press |
Citation: | Romanenko, O., Dzevytska, L., Chyzhykova, O., Zabolotska, I., Zotova-Sadylo, O., & Bazarenko I. (2020). Plurilingual approach to teaching a second foreign language to students of non-linguistic specialties // Proceedings of the III International Scientific Congress Society of Ambient Intelligence 2020 (ISC-SAI 2020), Series: Advances in Economics, Business and Management Research. – Atlantis Press, 2020. – Vol. 129. – Р. 73-84. – Режим доступу : http://dspace.dsau.dp.ua/jspui/handle/123456789/3071 |
Abstract: | The article deals with the problems of second foreign language teaching to non-linguistic-majoring students based on plurilingual approach. The concept of plurilingualism as well as the principles of second foreign language learning are revealed. Сomparative characteristics of English, French, German and Polish for their successful acquiring and use in professional activity (for special purposes) are given. New teaching methods for ensuring plurilingual abilities of future specialists in Economics, Law, and Landscape Gardening are worked out. Розглядається поняття плюрилінгвізму, а також проблема викладання другої іноземної мови для студентів нелінгвістичних спеціальностей на основі плюрилінгвального (багатомовного) підходу. Надається порівняльна характеристика англійської, французької, німецької та польської мов для їхнього успішного вивчення в процесі навчання. Запропоновано новітні методи розвитку плюрилінгвальних здібностей у студентів таких спеціальностей як: Економіка, Право та Садово-паркове господарство. |
URI: | https://www.atlantis-press.com/proceedings/isc-sai-20/125937216 http://dspace.dsau.dp.ua/jspui/handle/123456789/3071 |
ISSN: | 2352-5428 |
Appears in Collections: | Наукові публікації в наукометричній базі Web of Science |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
Zabolotska I.O. Article.pdf | 428,61 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.