Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/3136
Title: ІІнтерактивні технології навчання англійської мови у немовних вишах
Other Titles: Interactive technologies for teaching english in non-linguistic higher educational establishments
Authors: Куцерей, Наталія Ігорівна
Kutserei, Nataliia Ihorivna
Keywords: iнтерактивні технології
interactive technologies
немовний виш
non-linguistic higher educational establishment
мозковий штурм
brainstorming
круглий стіл
round table method
дискусія
discussion
рольова гра
role-play method
метод проектів
project method
Issue Date: 2020
Publisher: Громадська організація «Соборність» Видавництво: СPM «ASF» (Канада, Монреаль)
Citation: Куцерей Н. І. Інтерактивні технології навчання англійської мови у немовних вишах / Н. І. Куцерей // Scientific Journal “VIRTUS” 2020. – № 44. – C. 106-109. – Режим доступу : http://dspace.dsau.dp.ua/jspui/handle/123456789/3136
Abstract: У статті розглянуто інтерактивні технології навчання як ефективний метод підвищення продуктивності навчального процесу та визначено переваги застосування інтерактивних технологій на заняттях з англійської мови у немовних вишах. Автор аналізує теоретичні та практичні наробки вітчизняних та зарубіжних науковців; надає визначення поняттю «інтерактивні технології»; визначає метод круглого столу, мозковий штурм, рольові ігри, метод проектів як найефективніші технології, що допомагають створювати прийнятні умови для опанування навичок володіння мовою, підвищують мотивацію до навчання; ці методи забезпечують формування комунікативної компетенції студентів, готових активно інтегруватися в міжнародний освітній і виробничий простір. In the article interactive teaching technologies as an effective method of improving and intensifying educational process are described and the benefits of using interactive technologies at English language classes in non-linguistic higher educational establishments are stated. The author analyzes the theoretical and practical achievements of native and foreign scientists; defines the concept of "interactive technologies"; describes brainstorming, round table method, role-play method, project method as the most effective technologies which help to create appropriate conditions to master language skills, increase motivation to learn the language; these methods provide formation of communicative competence of students who become ready to actively integrate into the international educational and production environment.
URI: http://dspace.dsau.dp.ua/jspui/handle/123456789/3136
http://conference-ukraine.com.ua/ua/virtus/archivej/
Appears in Collections:Наукові статті

Files in This Item:
File SizeFormat 
Virtus 2020.pdf518,61 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.