Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/6688
Title: Implementation of innovative technologies for education of future economists at humanities lessons
Other Titles: Впровадження інноваційних технологій навчання майбутніх економістів на уроках гуманітарних наук
Authors: Kramarenko, Tetiana
Крамаренко, Тетяна Володимирівна
Rezunova, Olena
Резунова, Олена Сергіївна
Keywords: innovative technologies
інноваційні технології
interactive technologies
інтерактивні технології
information and communication technologies
інформаційні та комунікаційні технології
e-mail
електронна пошта
multimedia
мультимедіа
role and business games
рольові та ділові ігри
chat
чат
internet forum
інтернет-форум
educational portals
освітні портали
professional readiness
професійна готовність
Humanities teachers
вчителі гуманітарних наук
Issue Date: 2022
Publisher: Дніпровський державний аграрно-економічний університет
Citation: Kramarenko T. V. Implementation of innovative technologies for education of future economists at humanities lessons / T. V. Kramarenko, O. S. Rezunova // Scientific and methodological principles of accounting, financial, informational and language and communication support for sustainable development of agribusiness entities and rural territories : a collective monograph. / edited by H. Pavlova and L. Vasilieva. – Dnipro : Printing house «Standard», 2022. – P. 204-253. – Режим доступу : http://dspace.dsau.dp.ua/jspui/handle/123456789/6688
Abstract: The article deals with innovative technologies, the advantages of their use by teachers at higher educational instititions. The basic signs of innovative technologies have been shown: the construction of training based on the student’s interaction with the learning environment; the change in the interaction of the teacher and students: the activity of the teacher helps to activate students, and the task of the teacher is to create conditions for their initiative; the role of a teacher as a consultant, organizer, source of information; the absence of the dominance of any participant in training over others. У статті йдеться про інноваційні технології, переваги їх використання викладачі вищих навчальних закладів. Основні ознаки інноваційних технологій було показано: побудова навчання на основі взаємодії учня з середовище навчання; зміна взаємодії вчителя та учнів: діяльність вчителя сприяє активізації учнів, а завдання вчителя — у тому створювати умови для їх ініціативи; роль вчителя як консультанта, організатора, джерело інформації; відсутність домінування будь-якого учасника тренінгу над іншими.
URI: http://dspace.dsau.dp.ua/jspui/handle/123456789/6688
Appears in Collections:Монографії, розділи монографій

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Монографія ДДАЕУ англ 2022 пдф-204-253.pdf1,24 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.