Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/7813
Title: | Entrepreneurship model for staff corporate education in a multinational corporation |
Other Titles: | Модель підприємництва для корпоративного навчання персоналу в багатонаціональній корпорації |
Authors: | Avdeeva, Tat’yana Авдєєва, Тетяна Hrabylnikova, Olena Грабильникова, Олена Prykhodko, Olga Приходько, Ольга Prykhodko, Igor Приходько, Ігор Павлович Ohdanskiy, Kyrylo Оданський, Кирило |
Keywords: | Entrepreneurship Education Навчання підприємництву Corporate Training Centre Корпоративний навчальний центр Dual System of Professional Development Подвійна система професійного розвитку Transnational Corporations Транснаціональні корпорації Cultural Distance Культурна дистанція Global Business Глобальний бізнес |
Issue Date: | 2019 |
Publisher: | Allied Business Academy |
Citation: | Avdeeva T., Hrabylnikova O., Prykhodko O., Prykhodko I., Ohdanskiy K.(2019). Entrepreneurship model for staff corporate education in a multinational corporation. Journal of Entrepreneurship Education. Entrepreneurship: Investment and Innovation. 2019. Vol 22, Special Issue. – Режим доступу : https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/7813 |
Abstract: | The external and internal factors influencing the entrepreneurship education of the personnel in the TNCs of Poland were revealed. The national peculiarities of the economic behaviour of Polish personnel in companies, in particular, the intensive development of all competencies and rapid entrance to the international arena were revealed. A comparative analysis of entrepreneurship education of personnel in TNCs in Germany and Poland has been carried out according to three criteria: the system of training and regulatory support; the system of corporate education of TNCs, scientific and methodological support of this system. Виявлено зовнішні та внутрішні чинники впливу на підприємницьку освіту персоналу в ТНК Польщі. Виявлено національні особливості економічної поведінки польського персоналу в компаніях, зокрема, інтенсивний розвиток усіх компетенцій та швидкий вихід на міжнародну арену. Проведено порівняльний аналіз підприємницької освіти персоналу в ТНК Німеччини та Польщі за трьома критеріями: система навчання та нормативне забезпечення; система корпоративної освіти ТНК, науково-методичне забезпечення цієї системи. |
URI: | https://www.abacademies.org/special-issues/volume-22-special-issue-1-title-entrepreneurship-investment-and-innovation.html https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/7813 |
ISSN: | Print ISSN: 1098-8394; Online ISSN: 1528-2651 |
Appears in Collections: | Наукові публікації в наукометричній базі Scopus |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Entrepreneurship-model-staff-corporate-education-1528-2651-22-S1-341.pdf | 522,02 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.