Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/8067
Title: Directions of marketing strategy development for agricultural production ecologization in Ukraine
Other Titles: Напрямки розробки маркетингової стратегії екологізації сільськогосподарського виробництва в Україні
Authors: Bahorka, Mariia
Багорка, Марія Олександрівна
Kadyrus, Iryna
Кадирус, Ірина Григорівна
Yurchenko, Nataliy
Юрченко, Наталія Іванівна
Keywords: Greening marketing strategy
маркетингова стратегія екологізації
agricultural production
аграрне виробництво
innovative development
інноваційний розвиток
agriculture
сільське господарство
Issue Date: 2022
Publisher: University of Security Management in Košice (Košice, Slovakia)
Citation: Bahorka M. O. Directions of marketing strategy development for agricultural production ecologization in Ukraine / M. O. Bahorka, I. H. Kadyrus, N. I. Yurchenko // Current issues of security management during martial law : scientific monograph. – Košice : Vysoká škola bezpečnostného manažérstva v Košiciach (Košice, Slovakia), 2022. – P. 211-221. – Режим доступу : https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/8067
Abstract: The strategy of greening is studied, its tasks in the field of agriculture are presented. The main categories of strategic directions and implementation of greening marketing strategies have been determined. The marketing strategy of the greening of agricultural production has been determined - it is a strategy of innovative development that can solve the problems of economic growth, increase the competitiveness of the agricultural sector, ensures a high quality of life, national security, greening, protection and a high technical level of agricultural production in Ukraine. Marketing is an environmental management tool and can be implemented by forming appropriate environmentally oriented strategies that can ensure the principle of unity of economic and ecological processes in the management of agricultural production and contribute to the radical restructuring of production relations with the environment. Досліджено стратегію екологізації, представлено її завдання у сфері сільського господарства. Визначено основні категорії стратегічних напрямків та впровадження маркетингових стратегій екологізації. Визначено маркетингову стратегію екологізації аграрного виробництва – це стратегія інноваційного розвитку, яка може вирішити проблеми економічного зростання, підвищення конкурентоспроможності аграрного сектору, забезпечує високу якість життя, національну безпеку, екологізацію, захист і високий технічний рівень сільськогосподарського виробництва в Україні. Маркетинг є інструментом управління навколишнім середовищем і може бути реалізований шляхом формування відповідних екологічно орієнтованих стратегій, які можуть забезпечити принцип єдності економічних і екологічних процесів в управлінні сільськогосподарським виробництвом і сприяти радикальній перебудові виробничих відносин з навколишнім середовищем.
URI: file:///D:/SystemDoc/Downloads/Sc%20mon%20VSMB%202022%20(2).pdf
https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/8067
ISBN: 978-80-8185-053-0
Appears in Collections:Монографії, розділи монографій

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
П13_13_Монографія_Sc mon VSMB 2022.pdf2,85 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.