Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/11636
Назва: Роль інформаційного забезпечення у наукових економічних дослідженнях
Інші назви: The role of information support in scientific economic research
Автори: Павлова, Галина Євгеніївна
Pavlova, Halyna
Масюк, Юлія Володимирівна
Masuk, Yuliia
Атамас, Олександр Петрович
Atamas, Oleksandr
Ключові слова: роль
role
інформаційне забезпечення
information support
наука
science
економічні дослідження
economic research
Дата публікації: 2025
Видавництво: Дніпровський державний аграрно-економічний університет, ТОВ `ДКС Центр`
Бібліографічний опис: Павлова Г. Є. Роль інформаційного забезпечення у наукових економічних дослідженнях / Г. Є. Павлова, Ю. В. Масюк, О. П. Атамас [Електронний ресурс] // Ефективна економіка. – 2025. – № 2. – Режим доступу : https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/11636
Короткий огляд (реферат): Зазначено, що наукова інформація слугує як теоретичною, так і експериментальною основою для досягнення цілей дослідження та розв’язання поставлених завдань. Вона підтверджує обґрунтованість, достовірність і новизну наукових положень, формується в результаті роботи наукових колективів і окремих дослідників, а також фіксується у вигляді понять, тверджень, теорій та гіпотез, сприяючи розвитку науки.Дослідження цієї теми ускладнюється тим, що сучасне суспільство функціонує в умовах високої невизначеності, швидких змін і прискореного розвитку технологій. Це спричиняє наслідки, які в умовах глобалізації та інтернаціоналізації загострюють не лише соціальні, а й економічні та екологічні виклики. Багато актуальних проблем виникають у нових реаліях, де наявного досвіду недостатньо для їх ефективного вирішення.Розкрито значення інформаційного забезпечення у проведенні наукових досліджень, визначено основні етапи пошуку та збору наукової інформації, проаналізовано її джерела, а також продемонстровано можливості доступу і використання дослідниками глобальної мережі Інтернет та цифрових ресурсів для здійснення науково-дослідної діяльності здобувачів закладів вищої освіти. Стверджено, що джерела наукової інформації можна класифікувати таким чином: наукові монографії, статті, тези, доповіді, реферати, наукові звіти, збірники праць, препринти, матеріали конференцій, періодичні видання (газети, журнали, бюлетені, календарі, експрес-інформації), навчальні видання (підручники, курси лекцій, навчальні посібники, хрестоматії, методичні рекомендації), довідкові видання (довідники, словники, енциклопедії, термінологічні словники, розмовники), методичні матеріали, спеціальні випуски технічних видань, патентно-ліцензійні публікації, стандарти, брошури, дисертації, рецензії. Наукова інформація розширює уявлення про наукові комунікації та відкриває нові можливості для підвищення якості науково-дослідної роботи. Пошук наукової інформації відбувається через бібліотеки, бібліотечно-інформаційні установи, загальнодержавні служби науково-технічної інформації, Інтернет, електронні бібліотеки та цифрові архіви. Якісне інформаційне забезпечення є ключовим фактором у розвитку економічних наук і практики, сприяючи ефективному використанню ресурсів і досягненню сталого розвитку. It is noted that scientific information serves as both a theoretical and experimental basis for achieving research goals and solving tasks. It confirms the validity, reliability and novelty of scientific positions, is formed as a result of the work of scientific teams and individual researchers, and is also recorded in the form of concepts, statements, theories and hypotheses, contributing to the development of science. The study of this topic is complicated by the fact that modern society functions in conditions of high uncertainty, rapid change, and accelerated technological development. This has consequences that, in the context of globalization and internationalization, exacerbate not only social but also economic and environmental challenges. Many urgent problems arise in new realities where the existing experience is not enough to solve them effectively. The article reveals the importance of information support in conducting scientific research, identifies the main stages of search and collection of scientific information, analyzes its sources, and demonstrates the possibilities of access to and use of the global Internet and digital resources by researchers for research activities of higher education institutions. It is argued that sources of scientific information can be classified as follows: scientific monographs, articles, abstracts, reports, abstracts, scientific reports, collections of works, preprints, conference materials, periodicals (newspapers, magazines, newsletters, calendars, express information), educational publications (textbooks, courses of lectures, study guides textbooks, methodological guidelines), reference publications (reference books, dictionaries, encyclopedias, terminology dictionaries, phrasebooks), methodological materials, special issues of technical publications, patent and license publications, standards, brochures, dissertations, reviews. Scientific information expands the understanding of scientific communications and opens up new opportunities for improving the quality of research work. The search for scientific information is carried out through libraries, library and information institutions, national scientific and technical information services, the Internet, electronic libraries and digital archives. High-quality information support is a key factor in the development of economic sciences and practice, contributing to the efficient use of resources and achieving sustainable development.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://www.nayka.com.ua/index.php/ee/article/view/5759/5813
https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/11636
ISSN: ISSN 2307-2105
Розташовується у зібраннях:Ефективна економіка

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Павлова__ДРУК.pdf392,04 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.