Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/12476
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorСтасюк, Тетяна Валеріївна-
dc.contributor.authorStasiuk, Tetyana-
dc.date.accessioned2025-09-08T13:00:34Z-
dc.date.available2025-09-08T13:00:34Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.citationСтасюк, Т. (2025). Зміна аксіології поняття «освіта» в сучасному освітньому просторі. Теоретична та дидактична філологія , (39), 179-198. – Режим доступу : https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/12476uk
dc.identifier.issnISSN 2309-1517-
dc.identifier.issneISSN 2415-3656-
dc.identifier.urihttps://tdp-journal.com/index.php/journal/article/view/375/291-
dc.identifier.urihttps://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/12476-
dc.description.abstractСтаття досліджує аксіологію концепту «освіта», реалізацію смислів-цінностей у освітньому просторі. Автором обґрунтовано визначальну роль смислів-цінностей у формуванні не тільки концепту «освіта», сучасного освітнього простору, а й вихованні високоморальної, висококультурної особистості та висококультурного етносу в системі сучасної освіти. Значна увага приділена концептуалізації як лінгвістичній категорії. Охарактеризовано когнітивну класифікаційну діяльність людської свідомості, пізнавальні та інтерпретаційні здатності в осягненні навколишнього світу, зокрема процесів, пов’язаних з освітнім полем. Проведено концептуальне порівняння і встановлена різниця між аксіологією концепту «освіта» у науковій свідомості, реалізованій в поширених словникових визначеннях і спеціальній літературі, та уявленнями про смисли-цінності в структурі концепту «освіта» у «повсякденній свідомості», ментальності народу, зафіксованими в етимологічних відповідниках, фонетичних і словотвірних історичних варіантах, прислів’ях і приказках, збережених в пареміології. The article explores the axiology of the concept of "education", the implementation of meanings-values in the educational space. The author substantiates the determining role of meanings-values in the formation of not only the concept of "education", the modern educational space, but also in the upbringing of a highly moral, highly cultural personality and a highly cultural ethnicity in the system of modern education. Considerable attention is paid to conceptualization as a linguistic category. The cognitive classification activity of human consciousness, cognitive and interpretative abilities in comprehending the surrounding world, in particular processes related to the educational field, are characterized. A conceptual comparison was conducted and the difference was established between the axiology of the concept of "education" in scientific consciousness, implemented in common dictionary definitions and special literature, and the ideas about meanings-values in the structure of the concept of "education" in "everyday consciousness", the mentality of the people, recorded in etymological equivalents, phonetic and word-forming historical variants, proverbs and sayings preserved in paremiology.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherПереяславський університет імені Григорія Сковородиuk
dc.subjectаксіологіяuk
dc.subjectaxiologyuk
dc.subjectаксіологемаuk
dc.subjectaxiologemeuk
dc.subjectсмисл-цінністьuk
dc.subjectmeaning-valueuk
dc.subjectконцептuk
dc.subjectconceptuk
dc.subjectконцептуалізаціяuk
dc.subjectconceptualizationuk
dc.subjectосвітаuk
dc.subjecteducationuk
dc.subjectосвітній простірuk
dc.subjecteducational spaceuk
dc.titleЗміна аксіології концепту «освіта» в сучасному освітньому просторіuk
dc.title.alternativeChanging the axiology of the concept of "Education" in the modern educational spaceuk
dc.typeArticleuk
dc.identifier.doiDOI: https://doi.org/10.31470/2309-1517-2025-39-179-198-
Розташовується у зібраннях:Наукові статті



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.