Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/1554
Назва: Проблеми іншомовної професійно орієнтованої підготовки майбутніх фахівців-аграріїв
Інші назви: The problems of the foreign language professionally oriented education of future specialists-agrarians
Автори: Піддубцева, Ольга Ігорівна
Piddubtseva, Olga
Ключові слова: професійна підготовка
professional education
агроном
agronomist
аграрний заклад вищої освіти
agrarian institution of higher education
іноземна мова (за професійним спрямуванням)
foreign language for specific purposes
Дата публікації: 2018
Видавництво: Запорізький національний університет
Бібліографічний опис: Піддубцева О. І. Проблеми іншомовної професійно орієнтованої підготовки майбутніх фахівців-аграріїв / О. І. Піддубцева // Вісник ЗНУ. Педагогічні науки. – Запоріжжя, 2018. – № 2. – C. 108-112. – Режим доступу : http://dspace.dsau.dp.ua/jspui/handle/123456789/1554
Короткий огляд (реферат): У статті визначено місце іншомовної професійно орієнтованої підготовки майбутніх фахівців-аграріїв в системі вищої освіти. Охарактеризовані основні поняття “професійна підготовка майбутнього фахівця-аграрія”, “професія”, “підготовка”, “агроном”. Проаналізовано основні документи, що регламентують процес викладання дисципліни “Іноземна мова (за професійним спрямуванням)”. The problem of foreign language professionally oriented education is the subject of wide speculation of basic research as well as many doctoral and Ph.D. thesis in the strategy of the professional education for specialist in different professions. Our research considers the concepts “professional education of the future specialist-agrarian”, “profession”, “education”, “agronomist”. The future agronomist is the specialist that takes up a post of the agronomist on graduating from university, that has the fixed amount of functional liabilities according to normative documents of enterprise. The professional education of the future agronomist in the university is considered as the process of the formation the figure of the future specialist that is able to solve the delivered assignments using the knowledge, abilities and skills, and also to be ready for the foreign language professionally oriented communication. The curriculum of the professional education of the future agronomist in the university provides for the learning not only obligatory professional subjects, but also the humanitarians subjects among which is the subject “Foreign language for specific purposes”. The aim of the teaching the subject “Foreign language for specific purposes” in the university is to master the necessary lexical and grammatical material for the practical using the getting knowledge in the future professional activity. The peculiarity of the foreign language professionally oriented in agrarian university is the small quantity of the contact hours for the teaching the subject “Foreign language for specific purposes”.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://web.znu.edu.ua/cms/index.php?action=category/browse&site_id=5&lang=ukr&category_id=1342
http://dspace.dsau.dp.ua/jspui/handle/123456789/1554
Розташовується у зібраннях:Наукові статті

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
2.pdf430,41 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.