Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/6747
Назва: Формування граматичної компетентності здобувачів на заняттях з іноземної мови за професійним спрямуванням у немовних закладах вищої освіти
Інші назви: Formation of applicants grammatical competence at foreign language for specific purpose classes in non-language institutions of higher education
Автори: Резунова, Олена Сергіївна
Rezunova, Olena
Резунова, Валерія Валеріївна
Rezunova, Valeriia
Ключові слова: граматичні вміння та навички
grammar skills
здобувач вищої освіти
higher education applicant
система вправ
system of exercises
педагогічна граматика
pedagogical grammar
Дата публікації: 2022
Видавництво: Запорізький національний університет
Бібліографічний опис: Резунова О. С. Формування граматичної компетентності здобувачів на заняттях з іноземної мови за професійним спрямуванням у немовних закладах вищої освіти / О. С. Резунова, В. В. Резунова // Педагогічні науки: теорія та практика / ЗНУ. – Запоріжжя : Видав. дім «Гельветика», 2022. – № 1(41). – С. 292-297. – Режим доступу : http://dspace.dsau.dp.ua/jspui/handle/123456789/6747
Короткий огляд (реферат): В умовах формування європейського простору та розширення міжнародної співпраці на перший план виступає здатність майбутніх спеціалістів вирішувати професійні завдання в умовах іншомовної комунікації. Саме тому врахування специфіки професії набуває пріоритетного значення під час навчання іноземної мови в немовних закладах вищої освіти. У статті розглянуто проблему формування граматичної компетентності здобувачів на заняттях з іноземної мови за професійним спрямуванням, адже невід’ємним складником усіх навчальних ситуацій у процесі вивчення іноземної мови є грамотне застосування різноманітних граматичних конструкцій, без яких неможливе повноцінне спілкування ні в усній, ні в письмовій формі. Авторками зроблено спробу проаналізувати базові поняття дослідження, а саме: «компетентність», «граматична компетентність». Аналіз робіт науковців виявив, що під компетентністю слід розуміти досконале знання своєї справи, сутності роботи, складних зв`язків, явищ і процесів, можливих способів і засобів досягнення окреслених цілей. Граматична компетентність трактується як здатність людини правильно продукувати усні та письмові висловлювання відповідно до граматичних правил і розуміти граматику структур, які використовуються в мовленні іншими. Визначено, що найефективнішим засобом формування граматичної компетентності є система вправ, під якою слід розуміти організацію навчальних дій, що виконуються у такій послідовності та кількості, яка враховує закономірності формування навичок і вмінь у різних видах мовленнєвої діяльності, в їх взаємодії та забезпечує максимально високий рівень оволодіння граматичним матеріалом у заданих умовах. Окрім того, технологія інтегрованого управління операційним і мотиваційним компонентами навчально-пізнавальної діяльності здобувачів визначається як найбільш ефективна технологія під час навчання граматики англійської мови немовних вишів, важливим моментом якої є те, що навчальний матеріал подається за принципами «педагогічної граматики». У висновках зазначено, що практичне оволодіння іноземною мовою за професійним спрямуванням неможливе без засвоєння граматичних структур цієї мови. In the conditions of the European space formation and expansion of the international cooperation the ability of the future experts to solve professional problems in terms of foreign language communication comes to the fore. That is why taking into account the specifics of the profession becomes a priority in teaching a foreign language in non-language institutions of higher education. The article considers the problem of grammatical competence formation for students in foreign language classes in professional areas, because an integral part of all learning situations in the process of learning a foreign language is the competent use of various grammatical constructions, without which full communication is impossible orally or in writing. The authors try to analyze the basic concepts of research, namely: “competence”, “grammatical competence”. It is determined that competence should be understood as perfect knowledge of the business, essence of work, difficult communications, the phenomena and processes, possible ways and means of achievement of the outlined purposes. Grammatical competence is interpreted as the ability of a person to correctly produce oral and written expressions in accordance with grammatical rules and to understand the grammar of structures used in speech by others. It is determined that the most effective means of forming grammatical competence is a system of exercises, which should be understood as the organization of educational activities performed in such a sequence and quantity, which takes into account the patterns of skills and abilities in different speech activities in their interaction material under specified conditions. In addition, the technology of integrated management of operational and motivational components of educational and cognitive activities of applicants is defined as the most effective technology in teaching English grammar of non-language universities, an important point of which means that educational material is presented on the principles of “pedagogical grammar”. The conclusions state that the practical mastery of a foreign language for professional purposes is impossible without mastering the grammatical structures of this language. Key words: grammar skills, higher education applicant system of exercises, pedagogical grammar.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://journalsofznu.zp.ua/index.php/pedagogics/article/view/2829/2691
http://dspace.dsau.dp.ua/jspui/handle/123456789/6747
ISSN: ISSN (Print) 2786-5622, ISSN (Online) 2786-5630
Розташовується у зібраннях:Наукові статті

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Резунова РК 3.pdf291,93 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.