Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/12476
Назва: Зміна аксіології концепту «освіта» в сучасному освітньому просторі
Інші назви: Changing the axiology of the concept of "Education" in the modern educational space
Автори: Стасюк, Тетяна Валеріївна
Stasiuk, Tetyana
Ключові слова: аксіологія
axiology
аксіологема
axiologeme
смисл-цінність
meaning-value
концепт
concept
концептуалізація
conceptualization
освіта
education
освітній простір
educational space
Дата публікації: 2025
Видавництво: Переяславський університет імені Григорія Сковороди
Бібліографічний опис: Стасюк, Т. (2025). Зміна аксіології поняття «освіта» в сучасному освітньому просторі. Теоретична та дидактична філологія , (39), 179-198. – Режим доступу : https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/12476
Короткий огляд (реферат): Стаття досліджує аксіологію концепту «освіта», реалізацію смислів-цінностей у освітньому просторі. Автором обґрунтовано визначальну роль смислів-цінностей у формуванні не тільки концепту «освіта», сучасного освітнього простору, а й вихованні високоморальної, висококультурної особистості та висококультурного етносу в системі сучасної освіти. Значна увага приділена концептуалізації як лінгвістичній категорії. Охарактеризовано когнітивну класифікаційну діяльність людської свідомості, пізнавальні та інтерпретаційні здатності в осягненні навколишнього світу, зокрема процесів, пов’язаних з освітнім полем. Проведено концептуальне порівняння і встановлена різниця між аксіологією концепту «освіта» у науковій свідомості, реалізованій в поширених словникових визначеннях і спеціальній літературі, та уявленнями про смисли-цінності в структурі концепту «освіта» у «повсякденній свідомості», ментальності народу, зафіксованими в етимологічних відповідниках, фонетичних і словотвірних історичних варіантах, прислів’ях і приказках, збережених в пареміології. The article explores the axiology of the concept of "education", the implementation of meanings-values in the educational space. The author substantiates the determining role of meanings-values in the formation of not only the concept of "education", the modern educational space, but also in the upbringing of a highly moral, highly cultural personality and a highly cultural ethnicity in the system of modern education. Considerable attention is paid to conceptualization as a linguistic category. The cognitive classification activity of human consciousness, cognitive and interpretative abilities in comprehending the surrounding world, in particular processes related to the educational field, are characterized. A conceptual comparison was conducted and the difference was established between the axiology of the concept of "education" in scientific consciousness, implemented in common dictionary definitions and special literature, and the ideas about meanings-values in the structure of the concept of "education" in "everyday consciousness", the mentality of the people, recorded in etymological equivalents, phonetic and word-forming historical variants, proverbs and sayings preserved in paremiology.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://tdp-journal.com/index.php/journal/article/view/375/291
https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/12476
ISSN: ISSN 2309-1517
eISSN 2415-3656
Розташовується у зібраннях:Наукові статті



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.