Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/13102
Title: Обгрунтування контролюючих структурних параметрів технічного стану деталей плунжерної пари аксіально-поршневих гідромашин для умов ремонтного виробництва
Other Titles: Obhruntuvannia kontroliuiuchykh strukturnykh parametriv tekhnichnoho stanu detalei plunzhernoi pary aksialno-porshnevykh hidromashyn dlia umov remontnoho vyrobnytstva
Authors: Мельянцов, Петро Тимофійович
Melyantsov, Petro
Keywords: гідравлічна трансмісія
hidravlichna transmisiia
аксіально-поршнева гідромашина
aksialno-porshneva hidromashyna
качаючий вузол
kachaiuchyi vuzol
п’ята плунжерна
piata plunzherna
гідростатичний підшипник
hidrostatychnyi pidshypnyk
аксіальна жорсткість
aksialna zhorstkist
втулка блоку
vtulka bloku
Issue Date: 2025
Publisher: ScientificWorld – NetAkhatAV, Karlsruhe, Germany
Citation: Мельянцов П. Т. Обгрунтування контролюючих структурних параметрів технічного стану деталей плунжерної пари аксіально-поршневих гідромашин для умов ремонтного виробництва / Мельянцов П. Т. // Intellektuelles Kapital – die Grundlage für innovative Entwicklung: Innovative Technologien, Informatik, Sicherheitssysteme, Physik und Mathematik. Монографічна серія «Europäische Wissenschaft». Кн. 38, ч. 2. – Карлсруе, Німеччина: ScientificWorld-NetAkhatAV, 2025. – С. 6–47. – Режим доступу: https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/13102
Abstract: Післяремонтна довговічність аксіально-поршневих гідроагрегатів гідравлічних трансмісій мобільних машин в значній мірі обумовлюється якістю відновлення деталей спряжень на сервісних підприємствах, яка формується на основі обґрунтованих структурних параметрів технічного стану робочих поверхонь деталей і дозволяє уникнути появи помилок при проведенні дефектувально-контрольних робіт, які з’являються в результаті не достатньої інформації, щодо параметрів контролю деталей качаючих вузлів гідромашин. Мета роботи полягала в обґрунтуванні контролюючих структурних параметрів деталей плунжерної пари аксіально-поршневої гідромашини для умов ремонтного виробництва. Математичні розрахунки ймовірності відмов гідроагрегатів показали, що їх максимальна кількість припадає на качаючі вузли. Отримана аналітична залежність зазору у спряженні «кільцева опора п‘яти – опора люльки» від зносу кільцевої опори по висоті та тиску робочої рідини показала, що в якості контролюючого структурного параметра для контролю кільцевої опори п’яти плунжера може бути використана висота кільцевої опори п’яти, за умови рівномірного її зношення. Встановлено, що втрати робочої рідини між кільцевою опорою п’яти і опорою люльки за своїм об‘ємом не впливають суттєво на об‘ємний коефіцієнт корисної дії трансмісії і можуть компенсуватися насосом підживлення. У якості структурного параметра технічного стану деталей спряження «втулка блоку – плунжер» слід вважати середнє значення зазору оскільки плунжер розташовується ексцентрично у втулці і обумовлює нерівномірне її зношування. Pisliaremontna dovhovichnist aksialno-porshnevykh hidroahrehativ hidravlichnykh transmisii mobilnykh mashyn v znachnii miri obumovliuietsia yakistiu vidnovlennia detalei spriazhen na servisnykh pidpryiemstvakh, yaka formuietsia na osnovi obgruntovanykh strukturnykh parametriv tekhnichnoho stanu robochykh poverkhon detalei i dozvoliaie unyknuty poiavy pomylok pry provedenni defektuvalno-kontrolnykh robit, yaki ziavliaiutsia v rezultati ne dostatnoi informatsii, shchodo parametriv kontroliu detalei kachaiuchykh vuzliv hidromashyn. Meta roboty poliahala v obgruntuvanni kontroliuiuchykh strukturnykh parametriv detalei plunzhernoi pary aksialno-porshnevoi hidromashyny dlia umov remontnoho vyrobnytstva. Matematychni rozrakhunky ymovirnosti vidmov hidroahrehativ pokazaly, shcho yikh maksymalna kilkist prypadaie na kachaiuchi vuzly. Otrymana analitychna zalezhnist zazoru u spriazhenni «kiltseva opora p‘iaty – opora liulky» vid znosu kiltsevoi opory po vysoti ta tysku robochoi ridyny pokazala, shcho v yakosti kontroliuiuchoho strukturnoho parametra dlia kontroliu kiltsevoi opory piaty plunzhera mozhe buty vykorystana vysota kiltsevoi opory piaty, za umovy rivnomirnoho yii znoshennia. Vstanovleno, shcho vtraty robochoi ridyny mizh kiltsevoiu oporoiu piaty i oporoiu liulky za svoim ob‘iemom ne vplyvaiut suttievo na ob‘iemnyi koefitsiient korysnoi dii transmisii i mozhut kompensuvatysia nasosom pidzhyvlennia. U yakosti strukturnoho parametra tekhnichnoho stanu detalei spriazhennia «vtulka bloku – plunzher» slid vvazhaty serednie znachennia zazoru oskilky plunzher roztashovuietsia ekstsentrychno u vtultsi i obumovliuie nerivnomirne yii znoshuvannia.
URI: https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/13102
ISBN: 978-3-98924-083-4
Appears in Collections:Монографії, розділи монографій

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10.pdf2,08 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.