Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/8407
Назва: | Implementation of information, communication and interactive technologies on business English classes for future specialists in economics |
Інші назви: | Впровадження інформаційно-комунікаційних та інтерактивних технологій на заняттях з ділової англійської мови для майбутніх економістів |
Автори: | Kramarenko, Tetiana Крамаренко, Тетяна Володимирівна |
Ключові слова: | interactive technologies інтерактивні технології information and communication technologies інформаційно-комунікаційні технології multimedia мультимедіа role and business games рольові та ділові ігри chat чат internet forum інтернет-форум educational portals освітні портали |
Дата публікації: | 2023 |
Видавництво: | Дніпровський державний аграрно-економічний університет |
Бібліографічний опис: | Kramarenko T. Implementation of information, communication and interactive technologies on business English classes for future specialists in economics / Tetiana Kramarenko // Linguistic and methodological training of students for future professional activities: problems and solutions : a collective monograph / edited by T. Stasyuk ; Ministry of Education and Science of Ukraine ; Dnipro State Agrarian and Economic University. – Dnipro : Printing house “Vakhmistrov”, 2023. – P. 151-178. – Режим доступу : https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/8407 |
Короткий огляд (реферат): | The implementation of up-to-date information and interactive technologies in education is one of the most significant and sustainable tendencies in the development of the world educational process. Recently national system of higher education uses computer and other information technologies for studying different subjects. The purpose of the research is to analyze the existing interactive, information and communication technologies and to get acquainted with the advantages of their usage by teachers in educational process on Business English classes for future specialists in Economics. The methodological basis of the research forms the principles of scientificity, systematicity and objectivity. The general scientific methods (of analysis, synthesis, comparative, systematization, generalization) have been used when writing the paper. The material has been presented according to the thematic principle. Comparative, typological and functional methods have been used for a comprehensive research of the topic. The article deals with modern information, communication and interactive technologies, the advantages of their use by teachers in practical Business English classes for for future specialists in Economics. The basic signs of interactive technologies have been exposed: the construction of training based on the student’s interaction with the learning environment; the change in the interaction of the teacher and students: the activity of the teacher helps to activate students, and the task of the teacher is to create conditions for their initiative; the role of a teacher as a consultant, organizer, source of information; the absence of the dominance of any participant in training over others. Authors study the most potential and promising types of modern information and interactive technologies, which are used in the educational process of higher institutions: chat, internet forum, educational portals, multimedia, role and business games. They help to improve the quality of education, give the opportunities for continuous education, provide adequate level of teachers training, and improve the content of teaching. Up-to-date information technologies and innovative teaching methods give university instructors tremendous opportunities for education, professional growth; they provide access to unlimited information, and give the chance to conduct dialogue with the whole world Впровадження сучасних інформаційних та інтерактивних технологій в освіті є однією з найбільш значущих і стійких тенденцій у розвитку навчального процесу. Останнім часом національна система вищої освіти використовує комп'ютерні та інши інформаційні технології для вивчення різних предметів. У статті розглядаються сучасні інформаційно-комунікаційні та інтерактивні технології переваги їх використання викладачами на практичних заняттях з ділової англійської мови для майбутніх спеціалістів з економіки. Сучасні інформаційні технології та інноваційні методи навчання дають величезні можливості для навчання, професійного зростання; вони забезпечують доступ до необмеженій інформації, і дають можливість вести діалог з усім світом. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/8407 |
ISBN: | ISBN 978-966-934-405-2 |
Розташовується у зібраннях: | Монографії, розділи монографій |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
монографія Крамаренко Т.В. 2023.pdf | 1,51 MB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.