Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/12892| Title: | Вплив проектно-орієнтованого підходу на розвиток компетенцій здобувачів фахової вищої освіти |
| Other Titles: | The Impact of the Project-Based Approach on the Development of Competencies of Students of Professional Higher Education |
| Authors: | Товт, Богдан Миколайович Tovt, Bohdan |
| Keywords: | проектно-орієнтований підхід Project-oriented approach компетенції competencies вища освіта higher education оцінка впливу impact assessment |
| Issue Date: | 2024 |
| Publisher: | NGO International Center of Scientific Research |
| Citation: | Товт Б. М. Вплив проектно-орієнтованого підходу на розвиток компетенцій здобувачів фахової вищої освіти / Б. М. Товт // The current state of development of world science: characteristics and features : proceedings of the VIII International Scientific and Theoretical Conference. (November 1, 2024, Lisbon), Portuguese Republic – Lisbon : International Center of Scientific Research, 2024. – P. 177-179. – Режим доступу : https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/12892 |
| Abstract: | У сучасних умовах підготовки фахівців вищої освіти традиційні методи навчання стають недостатніми для розвитку необхідних професійних компетенцій студентів. Швидкі темпи технологічного прогресу, інтеграція нових знань і необхідність адаптації до вимог ринку праці вимагають впровадження інноваційних методик у навчальний процес. Одним із ефективних підходів є проектно-орієнтоване навчання, яке дозволяє студентам не тільки здобувати теоретичні знання, але й розвивати практичні навички, критичне мислення та здатність працювати в команді. In the current conditions of training higher education specialists, traditional teaching methods are becoming insufficient for the development of the necessary professional competencies of students. The rapid pace of technological progress, the integration of new knowledge and the need to adapt to the requirements of the labor market require the introduction of innovative methods in the educational process. One of the most effective approaches is project-based learning, which allows students not only to acquire theoretical knowledge but also to develop practical skills, critical thinking and teamwork. |
| URI: | https://doi.org/10.36074/scientia-01.11.2024 https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/12892 |
| ISBN: | ISBN 979-8-88955-776-0 (series) |
| Appears in Collections: | Тези конференцій |
Files in This Item:
| File | Description | Size | Format | |
|---|---|---|---|---|
| 2024_Товт (Lisbon).pdf | 2,36 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
