Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/12953| Назва: | The use of artificial intelligence in education in Ukraine: challenges and prospects |
| Інші назви: | Використання штучного інтелекту в освіті в Україні: виклики та перспективи |
| Автори: | Kletskov, Oleksandr Клєцков, Олександр Миколайович Onopriienko, Oleg Онопрієнко, Олег Дмитрович |
| Ключові слова: | artificial intelligence штучний інтелект higher education вища освіта adaptive learning адаптивне навчання digital transformation цифрова трансформація ethical issues етичні аспекти |
| Дата публікації: | 2025 |
| Видавництво: | Дніпровський державний аграрно-економічний університет |
| Бібліографічний опис: | Kletskov O. The use of artificial intelligence in education in Ukraine: challenges and prospects / O. Kletskov, O. Onopriienko // Інформаційні технології в агробізнесі та аграрній освіті : матеріали XIII Всеукр. наук.-практ. конф., (м. Дніпро, 23-25 квіт. 2025 р.) / Дніпров. держ. аграр.-екон. ун-т. – Дніпро : ДДАЕУ, 2025. – С. 22-24. – Режим доступу : https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/12953 |
| Короткий огляд (реферат): | Artificial intelligence (AI) is increasingly transforming education, especially in Ukraine as the country advances its modernization and digitalization efforts. This article explores the key directions of AI integration into higher education: adaptive learning systems, support for students with special needs, automation of teachers’ routine tasks, virtual reality applications, and personalized educational paths. Special attention is given to major challenges—digital inequality, the need for teacher retraining, ethical concerns, and financial constraints. The paper proposes solutions such as a national AI strategy, cross-sector collaboration, the creation of competence centers, and the establishment of legal frameworks. Emphasis is placed on preserving the human aspect of education, with AI seen as a supportive tool rather than a replacement for pedagogical interaction. Штучний інтелект (ШІ) відіграє дедалі важливішу роль у трансформації системи освіти, зокрема в Україні, яка активно прагне модернізації та цифровізації. У статті розглянуто ключові напрями інтеграції ШІ у вищу освіту: адаптивне навчання, підтримка студентів з особливими потребами, автоматизація рутинних завдань викладачів, використання віртуальної реальності, персоналізовані освітні траєкторії. Окрема увага приділена викликам — цифровій нерівності, потребі у підготовці педагогів, етичним аспектам і фінансовим витратам. Запропоновано шляхи подолання цих бар’єрів: державна стратегія, міжсекторна співпраця, розробка компетентнісних центрів та нормативно-правова база. Наголошено на важливості збереження людського чинника в освіті, де ШІ виступає як інструмент підтримки, а не заміщення педагогічної взаємодії. |
| URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://dspace.dsau.dp.ua/handle/123456789/12953 |
| Розташовується у зібраннях: | Тези конференцій |
Файли цього матеріалу:
| Файл | Опис | Розмір | Формат | |
|---|---|---|---|---|
| 2025_Kletskov and Onopriienko (ДДАЕУ, Дніпро).pdf | 392,76 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.
